| Wedstrijdverslagen |
|---|

| Knappe overwinning opgedragen aan Henri Janssen |
|
|
Zondagmorgen stond er wederom een sleutelwedstrijd op het programma voor Merefeldia 3; Merefeldia 3- EMS 2. De wedstrijd tegen de stedelingen uit Roermond stond voor de Nederweertenaren vooral in het teken van trainer/coach Henri Janssen die met hartproblemen eerder die week opgenomen was in het ziekenhuis. De Nederweertenaren wisten wat ze te doen stond: winnen voor Henri en ze slaagden hier met vlag en wimpel in (5-2).
Flaco Thiessen: altijd een man van extremen zo ook deze ochtend. Luid schreeuwend kwam hij deze morgen de kantine binnen gerend: 'Vandaag gaan wij winnen voor Henri en ik ga een hoofdrol opeisen' oreerde hij fanatiek. Zijn, met oogschaduw, mascara en lipgloss verfraaide gezicht sprak boekdelen: het was menens!
De overige spelers waren het er duidelijk mee eens. Interim-trainer Daan 'Ves' Vaes was duidelijk onder de indruk van het fanatisme van het overgrote deel van zijn selectie. 'Zo mag ik dat graag zien, alles voor de overwinning, alles voor onze trainer!'. Vaes zijn selectie werd de laatste weken geplaagd door tal van blessures. Zo moest hij ook deze morgen Martijn Houben, Roel 'Pel' Pellemans en Mark 'Rotsblok' van Berlo (tevens assistent-trainer) missen. Als dat nog niet genoeg was moest Merefeldia 3 ook Jordy (voetbalnaam) afstaan aan het tweede team van Merefeldia. Dit terwijl Merefeldia 3 in principe een belangrijkere plaats binnen Merefeldia inneemt, vreemd.
Tegenover dit grote gemis stond de aanwezigheid van een aantal, door de wol geverfde, spelers van Merefeldia 5. Zo zagen we daar de felle verdediger Ivo Hanssen en de multifunctionele middenvelder met de onnavolgbare actieradius: Harold 'BuzzFuzz' van Goor. Als klap op de vuurpijl kwam ook veteraan Ronald Velings het team van Vaes (en natuurlijk ook Janssen) versterken. Velings kan putten uit een rijke historie als voetballer van Merefeldia. Hij speelde zijn eerste wedstrijden nog op sportpark 'de Plukzak' onder toeziend oog van Merefeldia-connyferen als Piet van Wiek.
Toch was interim-trainer Daan Vaes nerveus. Het was uitgerekend Bart 'Nijs' Nijskens die nog steeds niet was aangekomen op sportpark 'de Bengele'. Nijskens had sinds kort weer contact met mensen van het vrouwelijke geslacht, 'gewoon praten' aldus Nijskens. Zo was dit waarschijnlijk ook de zaterdagavond het geval, achteraf bleek dit inderdaad de reden van zijn laat'komen'. 'Ik moest nog een broodje smeren voor een meisje' was zijn verweer dat uiteindelijk niet voldoende bleek te zijn om zijn 'laat'komen in een dergelijk daglicht te zetten zodat zijn 'fout' geen verdere consequenties zou hebben. Helaas hij stond er naast.
'Hard, eerlijk, rechtlijnig, sympathiek... winnaar' waren de woorden waarmee Ben 'Red Bull' van de Boel zijn 'nieuwe' trainer, Daan 'Ves' Vaes, typeerde. Miguel 'het beest uit Rimini' Stultienzo had als oudste kernlid van Merefeldia 3 een andere versie: 'Iedereen weet dat ik in principe de natuurlijk leider ben van Merefeldia 3, 'il duce' zo noemen we dat in Rimini'.
Rond de klok van 10.15 uur werden de mannen van Merefeldia 3 naar kleedlokaal 9 geëscorteerd. In het kleedlokaal werden de mannen van Vaes (en natuurlijk Janssen) getrakteerd op een voorbode van 'the 90s party' die op 25 november op het programma staat in kantine Merefeldia 3. Robert 'het wonder van Zweden' van Renswouw had een radio in het kleedlokaal geplaatst en zijn favoriete cd van 2 Unlimited opgezet. En zo kleedde de mannen zich om onder het genot van het melodieus orgasme van Ray en Anita.
Hierna was het tijd voor een intensieve warming-up die later de basis bleek te zijn voor een klinkende overwinning. Hevig zwetend en gebrand op een overwinning kwamen de Merefeldianen geconcentreerd terug in het kleedlokaal. Rob '10 minuten duurloop' Kessels en Sander 'Sander G. uit N.' Geraats gaven elkaar een knuffel en beloofden elkaar dat ze voor elkaar door het vuur zouden gaan.
Hierna was het Daan 'Ves' Vaes die met een verkwikkende speech de puntjes op de I zette. Vaes hamerde nogmaals op het belang van de wedstrijd, helemaal met het oog op de ontwikkelingen omtrent Henri Janssen was verliezen geen optie. Als laatste liet Vaes de mannen een scene uit de film 'Toy Story 3' zien, 'ter inspiratie' aldus Vaes. Zijn toelichting: 'loatj neet met uch speule!'.
Stipt om 11.00 uur begon de wedstrijd tussen Merefeldia 3 en EMS 2 op sportpark 'de Bengele'. Het was arbiter P. Ketelaers die de leiding had over de wedstrijd. Meteen vanaf het begin was het Merefeldia 3 dat het initiatief naar zich toetrok. Het duurde dan ook niet lang voordat de eerste mogelijkheden zich voordeden voor de mannen van Vaes (en natuurlijk Janssen).
In de 14e minuut werd het overwicht omgezet in een doelpunt. Na een afgeslagen bal ging Robbert van der Vleuten in het strafschopgebied neer na een overtreding van de doelman van EMS 2. Scheidsrechter Ketelaers wees resoluut naar 'de stip', penalty! Meteen kwam daar Robert 'het wonder uit Zweden' van Renswouw aangesneld. 'Ik weet zeker dat ik hem maak, mag ik hem nemen aanvoerder?' was zijn vraag aan van der Vleuten. 'Voor deze keer dan' was het droge antwoord van van der Vleuten. Van Renswouw benutte de strafschop feilloos en zette hiermee Merefeldia 3 op voorsprong.
Langs de lijn zorgde dit voor mooie taferelen. Supporterscoördinator Chris van den Kerkhof was na twee wedstrijden absentie weer aanwezig en sprong ex-Merefeldia 3 voetballer en beroepsnarcist Ad van Brussel in de armen. 'Ik had hem in de kruising geschoten' was het commentaar van Ad van Brussel. 'Stel je niet aan we staan voor' zei Chris van den Kerkhof op emotionele wijze.
Even later kwam er in de 21e minuut een vervolg op de 1-0. Het bleek een zeer miraculeus doelpunt. Sander 'Sander G. uit N.' Geraats kreeg een halfhoge voorzet en wist zich geen raad met de situatie. Hij besloot de bal met zijn geslachtsdeel in het doel te werken. 'Een doelpunt om nooit te vergeten' zo oordeelde hij. 'Scoren op zo'n manier geeft je een lekker gevoel. Zo zie je maar weer wat je allemaal met zo'n ding kunt doen. Dames'.
Merefeldia 3 bleef vlot combineren en kwam nog tot een aantal gevaarlijke kansen. Tegen de verhouding in was het echter EMS 2 dat in de 39e minuut, verrassend, op 2-1 kwam. Resoluut tikte de aanvaller van EMS 2 de bal achter, de verder uitstekend keepende, Dirk Visser. Enkele minuten later kregen de bezoekers uit Roermond een meningsverschil onder elkaar, er volgde een stevige discussie op het veld die uiteindelijk arbiter Ketelaers deden beslissen om naar binnen te gaan en af te koelen.
In plaats van 'af te koelen' dronken de mannen van Merefeldia 3 een heerlijk kopje thee in de rust en keuvelden na over de spraakmakende eerste helft. Hier en daar werd de formatie omgezet door Daan 'Ves' Vaes om zo een veldoverwicht te creëren. Zo werd Miguel 'het beest uit Rimini' Stultienzo als tactische verrassing in de as gezet. Ook Michiel van Brussel zou zich dominanter gaan manifesteren in de tweede helft.
Na 16 minuten was het voor iedereen weer tijd om naar buiten te gaan en zich op te maken voor de resterende 50 minuten voetbal. Met een 2-1 stand was immers alles nog mogelijk dus was het zaak voor Vaes en zijn mannen om snel te scoren.
Het was nota bene de flamboyante Flaco Thiessen die aan deze wens meteen gehoor gaf. Na een minder goede uittrap van de keeper van EMS 2, was het Flaco Thiessen die met een bekeken schuiver de 3-1 binnenschoot. Breeduit schreeuwend en hevig gebarend rende Flaco Thiessen de vreugde uit zijn lijf. Hij maakte tijdens zijn vreugde een moeilijk gebaar met zijn vingers dat niet snel te ontcijferen was. Toen Thiessen na de wedstrijd geconfronteerd werd met zijn gebaar was hij snel om het uit te leggen 'Ik wilde met mijn vingers een H maken voor Henri maar ik kwam er achter dat dat gewoon niet kon dus heb ik snel een J gemaakt van Janssen...'.
Na dit opmerkelijk en redelijk gênante voorval was de koek nog niet op voor de Nederweerter supporters. Er hing in de 64e minuut wederom een juweeltje in de lucht. Na een corner van Merefeldia 3 bleef de bal hangen en was het rechtsback Ben 'Red Bull' van de Boel die de bal van 17 meter met de hak in de kruising schoot: 4-1. Een onnavolgbaar doelpunt van een even onnavolgbare, stoïcijnse, verdediger. 'Het mooiste doelpunt in mijn nog prille carrière' was zijn commentaar.
Hierna was het wederom tijd voor een incident rondom Flaco 'Suarez' Thiessen. Na een duel om de bal ging de 26-jarige modekoning schreeuwend als een speenvarken naar de grond. Al met al schreeuwde Thiessen zeker 10 seconden lang de slapende kinderen van kinderopvang 'Dreij Turf Hoeeg' wakker. Daarna ontstak hij in een felle woede-uitbarsting jegens één van de spelers van EMS 2. 'Expres in het gezicht, dit gaat naar Zeist' zo sprak hij dapper. Arbiter Ketelaers liet zich niet intimideren door 'de Neus'. Naar eigen zeggen slikt Flaco Thiessen tot op de dag van vandaag een dubbele dosis ibuprofen tegen pijn aan zijn hoofd. Een vreemde jongen.
Merefeldia 3 was ietwat ontregeld na dit incident en het was juist dit moment dat EMS 2 uitzocht om de tegentreffer te maken. Het was uiteindelijk een dubieuze penalty die de mannen van EMS 2, in de 83e minuut, weer enigszins het zadel hielp: 4-2.
Merefeldia 3 diende de bezoekers uit de grote stad meteen van repliek. Het was 'het beest van Rimini' dat op prachtige wijze 1-op-1 met de keeper werd gezet. Velen zagen Stultienzo denken hoe hij deze kans ging benutten. Met een inventief stiftje dacht de bulldozer uit Ospel de keeper te verschalken. Helaas daalde de bal niet snel genoeg en ging de bal jammerlijk over. Stultienzo baalde als een stekker: 'dit was duidelijk het hoogtepunt in mijn leven geweest: Henri steunen met zo'n doelpunt was mijn droom'.
Het slotakkoord kwam uiteindelijk van Robert 'het wonder uit Zweden' van Renswouw die in de laatste minuut een prachtige voorzet van Michiel van Brussel, genadeloos hard inkopte waardoor de eindstand van 5-2 op het scorebord stond.
Dronken van geluk gingen de spelers en supporters van Merefeldia 3 richting kantine/kleedkamer. De spelers van Merefeldia 3 waren zich terdege bewust van het feit dat ze nu zeer goede zaken deden op de ranglijst. Maar belangrijker nog was het feit dat er vandaag gewonnen was voor de echte trainer Henri Janssen.
Het was wederom één speler die schuchter in een hoekje zat te genieten. Bart 'Nijs' Nijskens lachte in zijn vuistje om de plannen die hij nog allemaal had in zijn leven. Winnen van EMS 2 was mooi maar hij wist dat er nog vele andere mooie dingen stonden te gebeuren in zijn leven. Aanstekelijk kwam Flaco Thiessen bij hem op schoot zitten. 'Hoi Bart, lekker he?' waarna de Nijs antwoordde 'alles wat stinkt is lekker'.
Even verderop lag Henri Janssen in een bed met twee bloedmooie zusters aan zijn zijde. Hij vroeg aarzelend 'heb ik gedroomd? Merefeldia 3 - EMS 2: 5-2'. De zuster met het naamkaartje 'Chayenne' zei vrolijk: 'nee Henri, het is echt waar! Ik moest van Bart Nijskens doorgeven dat het hele team je heel veel beterschap wenst'. Janssen lachte stiekem, knipoogde en voelde dat het alweer wat beter ging! |