Wedstrijdverslagen
update: 21.05.2012

Merefeldia 5 scheidt het kaf van het koren Afdrukken

Merefeldia heeft zondag de belangrijke thuiswedstrijd tegen Grathem 2 met speels gemak gewonnen. Een boeiend voetbalgevecht zorgde voor een prachtige voetbalzondag in het Limburgse dorp Nederweert.

Merefeldia heeft zondag de belangrijke thuiswedstrijd tegen Grathem 2 met speels gemak gewonnen. Een boeiend voetbalgevecht zorgde voor een prachtige voetbalzondag in het Limburgse dorp Nederweert.
De wedstrijd begon boeiend met kansen over en weer. Merefeldia 5 had echter wel een duidelijk overwicht echter konden ze moeilijk tot scoren komen. Grathem 2 deelde af en toe wat speldenprikjes uit, echter deed dit het elftal van Smolenaers en Janssen geen enkel moment pijn. Janssen over de tactiek van Merefeldia 5: "Wij begonnen brutaal met de punt naar voren, wij lieten het middenveld kantelen en zorgde voor een goedverzorgd harmonica-effect op het middenveld. Hierdoor konden we gemakkelijk de vrije man vinden, dit pakte gewoon goed uit!". De beloning voor deze inventieve tactische vondst kwam in de 20e minuut. Ad van Brussel werd uitstekend bediend door van der Vleuten. Van Brussel zorgde met een droge knal voor de dikverdiende voorsprong. Van Brussel: "Ik ben geen teamspeler, ik speel voetbal voor mezelf. Niet leuk voor mijn omgeving maar uiteindelijk moet je gewoon aan niets anders dan aan jezelf denken!". Toen het ijs was gebroken zorgde Merefeldia 5 voor prachtig positiespel, dit mondde uit in een aantal prachtige, doch onbekroonde, aanvallen. Ondertussen had keeper Stultiens met een aantal fabuleuze reddingen gezorgd dat de nul gewaarborgd bleef. Stultiens: "Keepen leerde ik van mijn rode neef Rick. Hij heeft me de fijne kneepjes van het vak geleerd. Zaken die ik in elke wedstrijd gebruik. Ik ben hem hiervoor dankbaar! Dankjewel Rick!" aldus de hevig geëmotioneerde Stultiens.

In de 34e minuut was het wederom raak. De grote broer van Ad(je) van Brussel, Michiel van Brussel zorgde na een prachtige actie voor de fenomenale 2-0. Van Brussel schoot uit onmogelijke positie de bal achter de keeper van Grathem 2. Van Brussel: "Voetbal is simpel: een lederen knikker, een sprietje gras en ontzettend veel talent, that's it!". Trainer Smolenaers tempert de arrogantie van van Brussel: "Een slecht opgepompte bal, wat dur gras en lomp tegen die knikker aan hengsten!".

Na de rust ging Merefeldia vrolijk combinerend door. Echter zorgde Falco Thiessen voor een breekpunt in de wedstrijd. De temperamentvolle, flamboyante, buitenspeler werd door de rechtsback van Grathem onder handen genomen. Een trappende beweging van de back zorgde er voor dat de stoppen bij Thiessen (weer) doorsloegen. Falco Thiessen stampte de tegenstander hard, waarna er een opstootje volgde. Het gevolg van deze actie was een rode kaart voor beide heren. Thiessen: "Ik zat lekker in de wedstrijd, het ging goed.. Maar ik laat me ook niet zo maar imiteren" waarna hij vervolgde "Mensen die mij en mijn familie dit aandoen verdienen straf, ik speel graag eigen rechter!". Na dit incident vervolgde de wedstrijd. Er moest gewacht worden tot de 74e minuut voordat er weer gescoord werd. Van der Vleuten schoot de bal met een bekeken schot achter de doelman, dit werd gevierd met de 'robot-dans'. "Een lolletje" aldus van der Vleuten "Je moet het publiek soms ook wat geven, zij betalen immers iedere wedstrijd niets om ons te komen aanschouwen". Maar de mooiste van de dag bewaarde van der Vleuten tot de 81e minuut. Met een bekeken leep buitenkantje krulde hij de bal in de verre hoek. "Één van de mooiste goals ooit op sportpark de Bengele" aldus voorzitter Henk Cuypers.

Adje van Brussel zorgde later nog voor de 5-0. "Een formaliteit" aldus aanvoerder Coumans. "Ik miste ook wat kansen, omdat het kon". Door deze overwinning is de titelstrijd spannender dan ooit. Het lijkt dit jaar tussen Merefeldia en Horn te gaan. De komende weken zullen we meer te weten komen over wie het meeste aanspraak gaat maken op de schaal. "Winnen is mijn doping" zegt een ontketende Jeroen Brok. "Wanneer ik elke week het team op sleeptouw neem, komt alles goed!". "Dat vind ik ook" voegt de degelijk spelende Mark Smolenaers toe. "Ik ben de rots in de branding" om daar aan toe te voegen "dat is niet arrogant maar realistisch", "ik weet toch dat ik iedere wedstrijd speel omdat mijn vader de trainer is"!

Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor