Wedstrijdverslagen
update: 21.05.2012

Nijskens blijkt directe versterking Merefeldia 5 Afdrukken

Zondagochtend heeft Merefeldia 5 wederom een gemakkelijke zege geboekt. Op Sportpark de Bengele was ditmaal Maarheeze 5 het slachtoffer van de jacht van Merefeldia 5 op de felbegeerde titel.

Uitgerekend debutant Bart 'B-Nice' Nijskens ontpopte zich als regelrechte revelatie en matchwinner van de goedgeoliede machine van trainers Smolenaers en Janssen.

'Een koopje' zo typeert Janssen de transfer van de zonnebankbruine nieuwkomer. 'Hij werd aangeboden, wij gaven wat zij vroegen en nu hebben we hem in de gelederen. De natte droom van iedere trainer in het amateurvoetbal' aldus de wildenthousiaste Janssen. Midvoor Ad van Brussel was opvallend minder gecharmeerd van de nieuwkomer 'nu gaat er meer aandacht naar Bart, dat vind ik niet leuk want ik hoor in de belangstelling te staan'. Nijskens diende van Brussel via de media van repliek 'Ach, ik ken Ad al langer dan vandaag. Niet te zwaar aan tillen, een hart van goud maar de term teambelang komt niet in zijn woordenboek voor. Een ego van hier tot aan Maastricht!'.

'Een mooie dag voor het vaderlandsche voetbal' zo betitelde Smolenaers de dag dat Merefeldia 5 het in de eerste helft nog zo moeilijk had met de stokoude ploeg uit Maarheeze. 'Een tactisch steekspelletje met ons als welverdiende winnaar'. 'We moesten even puzzelen. Met schorsingen en dergelijke moet je rekening houden, dan komt er wel eens een verassing op het spelersformulier voor'.

Die verassing kwam voornamelijk door de naam van Mark van Berlo. Die na maanden afwezigheid weer zijn opwachting mocht maken. De onlangs naar Rotterdam verhuisde van Berlo gaf met de typische Randstedelijke bluf een signaal af naar zijn medespelers. Dit resulteerde in een aantal goals die verder niet in dit artikel behandeld zullen worden. 'Een verbeterde situatie in de relationele sfeer' gaf van Berlo aan als reden voor de wederopstanding van het vroeger o zo begeerde talent.

'Op momenten wanneer spelers die normaliter het team op sleeptouw zeggen te nemen (lees: Mark Smolenaers), er niet staan moeten er andere jongens opstaan' aldus Henk Smolenaers. 'Mark kampte met een virusinfectie, hij stond voor de wedstrijd nog brakend in het gangpad van onze accomodatie. Toch voetballen! Ik geef het je te doen! Het blijft een fenomeen!'. 'Het was een emotionele dag voor Mark, mijn vrouw en dus zijn moeder vierde haar verjaardag... dat is toch iets wat die jongen bezig houdt... ' zegt Henk Smolenaers.

'In principe de mooiste dag van mijn leven' zo betitelde mannetjesputter Jeroen Brok de dag waarop Merefeldia 5 wederom een stapje dichter bij de titel kwam. Brok kreeg bijval van routinier Coumans 'na zo'n overwinning pink je toch een traantje weg. De verbondenheid binnen dit team is zo sterk dat je er gewoon emotioneel van wordt'. '1 woord: prachtig' zo luidde de korte reactie van doelverdediger Stultiens.

De geschorste Falco Thiessen kwam met de fraaiste anecdote van de wedstrijd: 'Hoi ik ben Falco. Mag ik ook wat zeggen zodat ik in de krant kom?' dat mocht: 'Voetbal is een spel van 11 tegen 11 en op het eind wint de club uit het dorp met de meeste inwoners meestal. Maar niet altijd!'. De cryptische omschrijving was aanleiding om dieper op deze zinssnede in te gaan: 'Ik denk dat we vandaag bewezen hebben dat voetbal een spel is waarin de bal een belangrijke factor is!' aldus Thiessen die in een cryptische bui leek te zijn 'Voetbal. Een voet. Een net. En een bal. Oorlog!'.

Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor