| Wedstrijdverslagen |
|---|

| Merefeldia 5 slachtoffer politieke spelletjes Horn |
|
|
Merefeldia 5 heeft zondagmiddag de wedstrijd in en tegen Horn jammerlijk verloren: 3-0. De jonge ploeg van Janssen en Smolenaers werd op 'schandalige wijze' benadeeld door de, uit Horn afkomstige, arbiter. Een kranig verweer van de Nederweertenaren mondde uiteindelijk niet uit in een acceptabele uitslag, in deze zeer belangrijke maar vooral beladen voetbalpartij.
Omstreeks 11.55 uur (5 minuten voor aanvang) kwam de scheidsrechter het veld inspecteren en werd er, ondanks wanklanken van beider voetbalelftallen, besloten om de wedstrijd toch door te laten gaan. 'Een gevaar voor 22 mensenlevens' aldus een bange Henri Janssen. 'Meerdere spelers van Merefeldia 5 hebben vrouw en kinderen thuiszitten, daar mag ook wel eens aan gedacht worden!' aldus een verbouwereerde Francesco Marks. Ondanks de protesten begon Merefeldia 5 de wedstrijd furieus. Dit mondde na 8 minuten uit in een grote kans voor Francesco Marks die de bal op de keeper kopte. In minuut 11 veranderde het wedstrijdbeeld echter drastisch. Keeper Michiel Stultiens schermde een bal af die achter rolde, een aanvaller van Horn 2 liet zich op onverklaarbare wijze vallen en 'kwaakte'. Na 30 seconde bedenktijd besloot de scheidsrechter op zijn fluit te blazen en een penalty toe te kennen. 'Een oorlogsmisdaad!' aldus Pascal van Nieuwenhoven. 'Ik als oorlogsveteraan heb zelfs dit nog nooit meegemaakt' aldus de woeste beroepsmilitair die onder andere in het Midden-Oosten verschrikkelijke misstanden te zien kreeg. Michiel Stultiens was meer dan verbouwereerd door de beslissing van de scheidsrechter 'Ik heb hier geen woorden voor! Wanneer Horn 2 zo de titelstrijd wil beïnvloeden dan zullen wij ze het betaald zetten!'. Dit deed Michiel Stultiens dan ook enkele tellen na de fatale beslissing van de scheidsrechter. Stultiens liep naar een aanvaller van Horn 2 en gaf hem een klein duwtje waarna de aanvaller op zeer dramatische wijze ten gronde ging. De dienstdoende scheidsrechter besloot Stultiens de rode kaart onder ogen te brengen. 'Ik ben kwaad' aldus een kwade Michiel Stultiens. De rode kaart zorgde tevens voor een verradelijk opstootje. 'Het enige wat ik zei was: hubse de fluit verkierd in de mondj gehadj' aldus Robert Coumans 'dit was reden voor die man om ook mij eruit te sturen' en aldus geschiedde. Coumans werd voor vijf minuten de toegang tot het veld ontboden. Wat restte was een strafschop die feilloos werd benut door de spits van Horn 2. 'Kutzooi' aldus Henk Smolenaers. De wedstrijd kreeg een zeer opvallend vervolg. Merefeldia 5 gooide al haar schroom van zich af en begon, met tien man, met prachtig combinatiespel het elftal van Horn de vernieling in te spelen. 'Ja ik heb gehuild van bewondering' zegt een bewogen bankzitter Mark Jansen. Een belangrijke rol in het flitsende combinatiespel was weggelegd voor Mark van Berlo. De robuuste centrumspits kreeg de laatste weken toch wat kritiek, hij zou namelijk niet fit genoeg zijn. 'Er werden parallellen getrokken met Mido, dat doet me niks, dit is mijn bouw en ik ken mijn mogelijkheden' zegt een nuchter van Berlo. Van Berlo speelde als een ouderwetse targetman en was overal waar de bal kwam. 'Kont erin, twee voetbeweginkjes, draai links, draai rechts, terugleggen en klaar is kees' aldus van Berlo die zegt weet te hebben van een gouden regel 'Sex voor de wedstrijd is voor mij een must'. Helaas voor Merefeldia 5 kon de ploeg het adembenemende veldspel niet omzetten in doelpunten. Ook de tweede helft bleek dit niet te realiseren. Zo kreeg Horn de kans om nog twee keer succesvol gebruik te maken van de man meer situatie: 3-0. Tevens kreeg de keurig spelende van der Vleuten nog een 5-minuten straf voor de kieze. Van der Vleuten kreeg echter een spreekverbod van trainer Henk Smolenaers 'Ik kan me goed voorstellen dat hij kwaad is aangezien hij onschuldig is' aldus Smolenaers die de vijfminutenstraf 'belachelijk' vond. Zoon Mark Smolenaers moest het veld verlaten met een blessure. 'Ik kwam, zag en viel geblesseerd uit' aldus de reactie van de verdediger. De onzichtbare gebroeders van Brussel waar niet beschikbaar voor commentaar want ze waren ook niet te zien. Wel wilde nieuwe aanwinst Bart Nijskens nog tot slot een bijdrage leveren aan dit artikel. 'De thuiswedstrijd tegen Horn 2 zal een ware hel voor ze worden. Wij zijn er nu al mee bezig. Wij gaan kampioen worden en we zullen ze verwelkomen in een aura van pure vernedering. En weet je verslaggever? Wanneer wij die schaal in handen krijgen.... dan rijdt ik met mijn fiets naar Horn. Ga daar op het bordes staan en weet je wat ik dan zeg?' 'Nee' zei de dienstdoende verslaggever 'Ik zet dan een cowboyhoed op, pak een megafoon en zeg: Lekker hé!'. |