Wedstrijdverslagen
update: 21.05.2012

Merefeldia 5 beslist derby in 45 minuten Afdrukken

Na een lange winterstop was zondagmorgen het moment aangekomen dat de competitie voor Merefeldia 5 eindelijk werd hervat. Nota bene tegen 'buurman' RKSVO 4 diende de Nederweertenaren hun beste beentje voor te zetten om zo aanspraak te kunnen blijven maken op de felbegeerde schaal.

Voordat het eerste fluitsignaal deze zondagmorgen klonk gaven trainers Janssen en Smolenaers een persconferentie alvorens de tweede seizoenshelft haar overture kende. Zichtbaar ontspannen nam Janssen het woord: "Dames en heren van de pers, leuk om jullie weer eens te zien!". Smolenaers lachte om de ietwat cynische opmerking van zijn evenknie "Het gaat weer beginnen" was zijn zeer droge bijdrage. "We zijn blij dat we de groep bij elkaar hebben kunnen houden, er is heel wat interesse geweest maar wij hebben dit seizoen één doel en dat is die schaal in handen krijgen" opperde Smolenaers op harde toon.

Op de vraag wat de heren in de winterstop allemaal gedaan hadden antwoordde Janssen "Veel eten, drinken en wat naar vettige UPC-zenders kijken". "Ja" vulde Smolenaers aan. "Deze tweede seizoenshelft gaat uitwijzen wie er straks "oppe platte ker" staat: Horn of wij... ik zeg wij!" brabbelde Smolenaers. Janssen vult aan "wij hebben hard gewerkt aan de conditie van de jongens deze winterstop, wie met een te hoog vetpercentage terugkwam van vakantie staat er vandaag langs", zo doelt Janssen evident naar spelers 'Witte', 'Will' en 'Klus'. Smolenaers sloot de persconferentie af met een onliner "Merefeldia 5 speelt de tweede seizoenshelft 'hoog in de concentratie', maakt de wedstrijden 'snel neutraal' en is gigantisch 'geil voor de goal'.

Deze profetische woorden van Smolenaers bleken van grote waarde wanneer het wedstrijdbeeld van de eerste helft in ogenschouw genomen werd. Merefeldia 5 begon furieus met zeer verzorgd positiespel en zeer veel frivoliteiten. Het massaal toegestroomde publiek (voornamelijk supporters van RSKVO) konden niet ontkennen dat ze een prachtige morgen bezorgd kregen door de pupillen van H2.

Na een groot aantal gemiste kansen van vedette Robert Coumans was het in de 14e minuut eindelijk wel raak. Met een gerichte trap, voor open doel, over 3 meter zette Mark Smolenaers, ook wel 'de leider' genoemd, de stand op 0-1. "Unaniem hebben mijn vader en ik beslist dat dit mijn mooiste goal is sinds die zaterdagmorgen in 1995 toen ik in de F5, na de wedstrijd, scoorde in het 'penaltyraceje" aldus een zichtbaar, van liefde, stralende Mark Smolenaers.

Hierna leek de ban gebroken en benutte Robert Coumans tot twee maal toe opgelegde kansen. "Deze twee goals zijn voor mijn vrouw Lewina! Zij is de drijfveer achter mijn prestaties... al jaren". Merefeldia 5 speelde voetbal op een hoog niveau. Het moment van de eerste helft was zeer duidelijk de onnavolgbare 'rush' van de multifunctionele van der Vleuten. Hij stuurde in twee bewegingen 15 spelers van RKSVO met een kluitje het suikkerriet in waarna Robert Coumans op nonchalante wijze de bal op de Houwakker schoot.

Hierna zorgde een combinatie van onoplettendheid, nonchalance en showgedrag er voor dat, de degelijk spelende, playboy Bart Nijskens een catastrofale fout maakte door een schijnbeweging te maken die verkeerd afliep. De speler van RKSVO had vrije doortocht naar het doel en maakte de kans beheerst af. "Ik ben eigenlijk te goed voor dit niveau" aldus een bescheiden Nijskens "de tegenstander snapte mijn schijnbeweging niet en daardoor trapte hij er niet in, dat ligt aan het niveau dus eigenlijk ben ik echt goed".

In de laatste minuten van de eerste helft benutte de egoïstische, egocentrische en niet-apathische dramatisch spelende Ad van Brussel een niet te missen kans. "Dramatisch voetballen, niet werken en alleen maar aan mezelf denken... en toch scoren! Prachtig" aldus het enfant-terrible van Merefeldia 5. Van Brussel zorgde dit seizoen al meerdere malen voor problemen in de kleedkamer van Merefeldia 5, zijn hautaine houding wordt niet gepikt door alle medespelers aldus 'de wandelgangen'.

Na de eerste helft was de wedstrijd gespeeld. Dit gaf H2 de mogelijkheid om op grote schaal te wisselen. Hierdoor kreeg het spel van Merefeldia 5 een ander gezicht, niet bepaald in positieve zin. Dit had niet zo zeer te maken met de spelers die hun entree maakte maar eerder met de gezapigheid die in de ploeg was geslopen. Mark van Berlo zag de invalbeurt als een kans "Je zit op zo'n bank, je bent kwaad, je wil laten zien dat je het nog kunt... en dan krijg je die kans. Dan gaat de adrenaline stromen en wil je niks anders dan presteren en je longen uit je lijf rennen", deze instelling was in het veld overigens niet te zien.

Van Berlo maakte wel nog de enige treffer in de tweede helft: een simpel balletje in de hoek. Maar van Berlo was er dolblij mee "deze draag ik op aan mijn moeder, zij poetst mijn huis altijd en doet ook altijd de was. Mam bedankt!".

Overigens was dit niet het laatste wat wij van van Berlo zagen. Rond de 80e minuut controleerde de bonkige spits een bal met het hoofd. Hierna hield hij de bal 2 minuten vast waarna hij met een spectaculaire bicycle-kick de lat raakte. "Het zag er niet al te soepel uit maar Mark probeert tenminste iets" aldus Smolenaers.

Het moment van de tweede helft vond plaats in minuut 73. De verliefde Mark Smolenaers kreeg een bal 'keihard' in zijn edele delen. Een korte behandeling was nodig om hem weer op de been te krijgen. "Hij deed al zo pijn na gisternacht, nu kan dit er ook nog wel bij" aldus de gepijnigde Smolenaers.

Aan het eind van de rit hield Merefeldia 5 drie punten over aan de derby iets wat voor Jeroen Brok en Erik Kluskens reden was om dolgelukkig, toeterend en schreeuwend, door de straten van Ospel te scheuren. "Hier doe je het voor, teamsport" aldus een 'geraakte' Bjorn Bloemers. Als laatste had Roy Timmermans nog mooie woorden "dit zijn overwinningen van 'het team', de gedrevenheid en het kameraadschap dat dit soort overwinningen mogelijk maakt hebben mij vandaag wederom versteld doen staan. Ik doe niet aan half werk.. dat is zonde van de tijd!".

Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor