| Wedstrijdverslagen |
|---|

| Merefeldia 5 blijft winnen ondanks zieke coaches |
|
|
Merefeldia 5 heeft zondagmorgen, 11.00 uur lokale tijd, een volgende overwinning in de wacht weten te slepen tegen de formatie van Bosseve (9-0). Ondanks de 'mentale afwezigheid' van droomtrainersduo Smolenaers-Janssen, ook wel 'de tandem van de Bengele' genoemd, wisten de mannen van H2 een droevige zondagmorgen om te toveren in een waar voetbalfeest.
Janssen, Merefeldia's topscorer aller tijden (3021 doelpunten, trainingen NIET meegeteld!), zag een kortstondige terugkeer naar Merefeldia 5 wel zitten "in mijn jaren als speler heb ik bewezen dat elk team waar ik dichtbij kom, met twee vingers in de neus kampioen wordt" aldus een wederom zelfverzekerde Janssen. Helaas voor Janssen, wisten Smolenaers en (Henrie) Janssen (geen familie) op wonderbaarlijke wijze toch op tijd voor de groep te verschijnen. Eindelijk was het om 11.00 uur tijd om daadwerkelijk met voetbal bezig te zijn na dit krankzinnige begin van de zondagmorgen. Merefeldia 5 startte de wedstrijd eindelijk weer eens met de flamboyante vleugelspeler Falco Thiessen in de gelederen. Thiessen, de laatste wedstrijden geschorst wegens 'ernstig gemeen spel', zag deze wedstrijd als een verlossing na een "zeer vervelende periode". "Ik ben Falco ken je me nog?" was de eerste zin van de vrolijk ogende Thiessen "Nee, maar alle gekheid op een 'cornervlaggenstokje', ik ben blij met mijn terugkeer en mijn vrouw Yvette ook, zij werd namelijk echt gek van mij tijdens mijn voetballoze bestaan". Helaas voor Thiessen was zijn terugkeer van korte duur, na 21 minuten moest ook Thiessen het veld verlaten met symptomen van de mysterieuze ziekte (H2M5). Ondertussen had ook revelatie Jeroen Brok het veld verlaten met een, op het eerste gezicht, zeer ernstige knieblessure. "Een klap in mijn gezicht" aldus een onthutste en zichtbaar zeer emotionele Janssen. Gelukkig had van der Vleuten ondertussen de score geopend met een bekeken volley, diagonaal, in het zijnet. Een doelpunt waar ook H2 zich ineens een stukje beter van gingen voelen. Na deze opening barstte de wedstrijd los in een waterval van doelpunten en oogstrelend combinatiespel. Het tempo was, zoals we het van de talenten van H2 mogen verwachten, zeer hoog. De toeschouwers en de fanatieke aanhang van Merefeldia 5 kwamen dan ook ruim aan hun trekken. Ook, normaliter bankzitter, Mark van Berlo kreeg weer eens een kansje in de basiself. Hij luisterde zijn optreden op met een knap doelpuntje. Janssen: "Mark is op de deur aan het kloppen, een dikke kans dat hij de volgende wedstrijden weer bij de selectie zit!". Vooral van Berlo was apentrots met zijn doelpunt: "eindelijk kwam mijn moeder eens kijken en kon ze een doelpunt van mij aanschouwen". "Kom op die geel-zwarten!" was het korte commentaar van moeder van Berlo. In de eerste helft werden er tevens een aantal andere doelpunten gemaakt waaronder een prachtige kopbal van Checko Marks. Marks die overigens een aantal andere kopkansen op spectaculaire wijze om zeep hielp, was hartstikke blij met het doelpunt "Yes" aldus Marks. Echter kreeg ook Marks steeds meer ziekteverschijnselen. "Zorgwekkend" zo noemde medespeler Erik Kluskens zijn situatie. In de rust stond er in het kleedlokaal een verrassing te wachten voor de jongens van H2. Via een speciale satellietverbinding was er een kortstondig contact met steunend lid Pascal Duret. In korte, ferme, woorden wist Duret zijn medespelers extra te motiveren voor de tweede helft van deze beladen wedstrijd "kom op" was zijn veelgebruikte term naast woorden in combinatie met "specie". De woorden van Duret leken direct effect te hebben op de formatie van Smolenaers en Janssen. Er werd nog een tempo hoger geschakeld en ook de doelpunten bleven 'vallen', de ene nog mooier dan de andere. Ook de spectaculaire en acrobatisch stijl van keepen van de Italiaan Miguel Stultiens sprong in het oog. In het tweede bedrijf kwam ook de inmiddels herstelde Falco Thiessen weer in het veld, hij viel echter 'slap' in. "Slap invallen vind ik wel lekker, dan kan het later alleen maar meevallen" aldus de aparte benadering van Thiessen. De ingevallen Coumans wist zijn verblijf op het veld op te luisteren met een prachtig doelpunt. Dit doelpunt kwam ook mede tot stand door een goed genomen hoekschop van Thiessen. Opvallend was verder de degelijke achterhoede van Merefeldia 5. De roodharige Pascal van Nieuwenhoven was hierbij de rots in de branding. Fel, vurig en op het randje zijn woorden die het best bij zijn stijl van voetballen horen. "Basiswaarden zoals ik die in het leger heb meegekregen probeer ik te vertalen op het voetbalveld" aldus de pedante centrale verdediger. Ook de licht getinte Javaan Roy Timmermans maakte een zeer solide indruk. In dit betoog mag de prestatie van Mark Janssen niet onderbelicht blijven. "Stevig spel" aldus de tevens fantastisch spelende, zonnebankbruine ladykiller Bart Nijskens. In de tweede helft wisten verder Marks, van der Vleuten en Bloemers hun doelpuntjes mee te pikken. Mede door de doelpunten en de makkelijk gemiste kansen van van der Vleuten ontstaat er ook een steeds spannendere strijd in het topscorersklassement. De, wegens familieomstandigheden, afwezige Ad van Brussel, zag zijn eerste positie in dit interne klassement gedeeld worden met van der Vleuten. "Niet leuk allemaal" wist van Brussel per telefoon aan onze redactie mede te delen "ik ben de nieuwe Jacky Janssen en dat mag heel Nederweert van mij weten!". Ad's uitlatingen vielen wederom niet in goede aarde bij veel spelers van Merefeldia 5. Het mooiste moment van de wedstrijd vond plaats in minuut 73. Na een doelpunt besloten de onstuimige jongeren van H2 een ingestudeerd kunstje te vertonen genaamd "de Fiets". Luttele spelers wisten zich hiervoor in acrobatische houdingen te manoeuvreren om zich zo uiteindelijk tot een soort van menselijke fiets te vormen. "Prachtig" aldus Thieu, al jaren trouw toeschouwer van Merefeldia 5. Verder maakte de verliefde Omar Smolenaers en single Mark van Berlo ieder een onbeduidend doelpunt waarmee de eindscore op 9-0 kwam te staan. Reden voor wederom een uitbundig feest in Nederweert. Toeschouwers gaven de mannen van Merefeldia 5 een hartverwarmend applaus toen zij van het veld liepen. "Een teken dat we lekker bezig zijn" zegt mannetjesputter Wil Salden. "Voetbal kan zo mooi zijn, speel het met je hart en je krijgt liefde terug. En op liefde varen wij uiteindelijk allemaal wel! Voetbal is liefde" aldus Omar Smolenaers die meteen na de wedstrijd huiswaarts ging om zijn vriendin te vergezellen. "Zo was ik vroeger ook" aldus een genietende Henk Smolenaers! |