Wedstrijdverslagen
update: 21.05.2012

Zwaar gehavend Merefeldia 5 laat kostbare punten liggen in Roggel Afdrukken

De pupillen van Henrie Janssen en Henk Smolenaers (H2) hebben zondagmiddag dure punten in Roggel laten liggen in de strijd om het kampioenschap en de onderlinge competitie van de voetbalclub Merefeldia. De afwezigheid van vele, belangrijke, spelers gecombineerd met het nodige dedain, brak de mannen van H2 uiteindelijk op.

De lijst van afwezige sterren en vedettes was lang die zondagmorgen in Roggel. Om te beginnen was, vedette pur sang, Miguel Stultienzo afwezig. De robuuste Italiaanse doelverdediger was op familiebezoek bij zijn 'ome Silvio' in Verona. 'Ome Silvio heeft een moeilijke periode in zijn leven, ik ben er voor hem om hem te steunen in deze barre tijden' aldus Stultienzo die ons per telefoon, tussen de minderjarige meisjes, informeerde vanaf een zonovergoten balustrade in Verona.

Andere afwezige was het 26-jarige, voormalig fotomodel van tijdschrift COC, Falco Thiessen. Thiessen was niet in staat om te voetballen vanwege een blessure. 'Ik liet per abuis, thuis, een potje pindakaas op mijn voet vallen. Vreselijk zonde, want ik had graag willen voetballen!'. Thiessen die na dit aparte blessuretafereel gekscherend 'Pietertje' wordt genoemd, was wel meegereisd met de supportersbus om zijn teamgenoten te steunen.

Nils Schroijen was de volgende speler die op de lijst der afwezigen kon worden geschreven. 'Die Mauer', zoals hij ook wel eens wordt genoemd, zat voor 'zaken' een week in het oosters gelegen Kiev. Achter het voormalige ijzeren gordijn voelt de boomlange verdediger zich als een vis in het water sinds dat de echte Mauer gevallen is. 'Ik kom hier in Kiev pas echt tot leven! Jammer dat ik mijn teamgenoten niet kan helpen in Roggel maar op dit moment gaat een voorstelling van Romeo & Juliet in het operagebouw van Kiev even voor, sorry H2!'.

Wanneer iedereen denkt dat de lijst met afwezigen hiermee is afgesloten komt tot een huiveringwekkende ontdekking: dat is dus niet zo. Ook old-time topscorer Fransesco Marks kon niet aanwezig zijn in, het erg aantrekkelijk gelegen dorp, Roggel. Marks had het te druk met werkzaamheden aan zijn huis. Een onbekende persoon heeft namelijk vorige week vrijdag bij hem de deur uit zijn huis gefietst. 'Waarom doet iemand zoiets' was het korte commentaar van Marks. Buurman Wolter Menten had geen zin om Marks te helpen bij dit grote karwei en was, opmerkelijk genoeg, wel aanwezig in Roggel.

Verder was bijna iedereen aanwezig en kon de wedstrijd uiteindelijk, gelukkig, om 12.00 uur toch gewoon doorgang vinden. Net voor de wedstrijd vroeg onze verslaggever ter plaatsen nog even naar de tactiek van M5 deze middag. 'De boys zijn ontspannen. Ik zei net al 'lekker je ding doen' maar denk aan de afspraken mannen!' aldus Henk Smolenaers die zenuwachtig met zijn vlaggenstokje stond te 'wupperen'.

De wedstrijd begon mat. Veel balverlies, een laag tempo en weinig bezieling legde een deken van teleurstelling over de normaal zo prachtig, groene, velden van Roggel. Een opleving in de eerste helft zorgde alsnog voor een doelpunt. Bonkige, en dit maal ook weer houterige, maar opvallend (voor zijn doen) snelle spits Mark van Berlo wist in twee instanties uiteindelijk te scoren. De eerste poging van van Berlo werd gekeerd waarna een verdediger van Roggel het niet te missen lijf van van Berlo hardhandige onder handen nam waardoor de bal kiezelhard via het lijf van van Berlo in het zijnet van het Roggelse doel belandde. 'Soms moet je er gewoon voor springen' zegt de van vreugde stralende van Berlo in de rust.

In de tweede helft stond Merefeldia 5 er iets anders op. Bart Nijskens, die dezelfde morgen wederom gebruik had gemaakt van zijn abonnement bij zonnebankstudio Sundays in Weert, was de eerste helft al ingevallen. Daarnaast maakte de, door H2 gespaarde, van der Vleuten zijn opwachting.

Hoewel het voetbal zichtbaar verbeterde, bleven er veel fouten gemaakt worden door de mannen van H2 wat resulteerde in een hachelijk moment rond de 62e minuut. Een actie van een speler van Roggel werd totaal verkeer beoordeelt door de verdediging van Merefeldia 5. 'De sluizen stonden oop' aldus de, zichtbaar afgevallen, mannetjesputter Erik Kluskens. De speler van Roggel nam vanuit een moeilijke hoek het doel onder vuur. Gelegenheidskeeper, en zoontje van de trainer, Mark Smolenaers ging als een 'zak earpel' naar de hoek en wist de bal onbeholpen in zijn eigen zijnet te slaan. Onder het toeziend oog van de hoofdschuddende, zichtbaar beledigde, vader/coach/vlaggenist Henk Smolenaers, keek Smolenaers na dit ongelukje droog naar de grond. 'Ik schaam me voor mijn zoon, verder wil ik niks zeggen' aldus Smolenaers.

Opmerkelijk was het feit dat Ad van Brussel de hele 2e helft fanatiek warm liep, maar uiteindelijk niet in actie kwam. 'Ik heb er begrip voor, wanneer andere beter zijn en wanneer de trainers andere ideeën hebben over de tactiek en invulling daarvan. Ik accepteer en apprecieer dit ten zeerste. Ik ben blij dat ik deel uit mag maken van deze leuke voetbalgroep, bedankt!'

Het vervolg van de wedstrijd was even triest dan de rest van de wedstrijd en daarom is het niet de moeite waard om hier verder verslag over te doen. De wedstrijd eindigde in een zeer teleurstellende 1-1.

Wel lag er voor verschillende leden van M5 nog een verrassing te wachten in Nederweert. In uitgaansgelegenheid Santa Domingo werden zij opgewacht door diverse leden van Merefeldia 3 + 4. 'Een gebaar naar ons favoriete elftal binnen Merefeldia' aldus initiatiefnemer Bart Verrijt. Het werd een gezellige en openhartige middag!

Volgende week 'waarschijnlijk' weer een verslag, maar alleen wanneer de raad van de journalistiek het goed zal keuren!

Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor
Sponsor